Saturday, June 5, 2010

Today I Had a Dream...


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Soñé que era feliz , que tenía tres hijos , que eran mi vida ; que aún sin la presencia de un Padre , ellos eran felices junto a mí. Soñaba lo mucho que mi Padre los adoraba y lo mucho que lo amaban a él. Soñaba que a pesar de que mi camino haya sido bien difícil , era feliz porque los tenía a los tres...
Soñé que mi Padre vivía y lo hermoso que era aún contar con él y tenerlo junto a mí. Soñaba que a pesar de todo mi pasado , él me había perdonado y pude enmendar mi ayer. El ... Con el pelo blanco , con mucha fuerza y con deseos de vivir . Nos reíamos de mis errores , de los buenos consejos que me dió y nunca los seguí . Sí , nos reíamos de todo ; de lo que un día fué y lo que por mi bien nunca pasó...
Soñé que mi Mamá reía ... era muy feliz! Soñé que había vencido el cáncer , que ya hoy era un ser Feliz. Soñaba que jugaba con mis hijos , soñé lo feliz que era por fin verla ser una abuela y le dieran qué hacer. Soñaba que preparaba una mesa ; que cocinaba y disfrutaba el vernos reír y de abrazar a mi Papá... Celebrábamos que era sobreviviente del cáncer y que ya hoy la enfermedad era tan sólo una mala pesadilla del ayer. Soñaba cómo yo reía , cómo yo me disfrutaba verla abrazar con amor a mi Papá ; ver que aún luego de haber estado juntos más de 25 años ; aún se amaban más...
Soñé que mis hermanas estaban conmigo y cuanto nos reíamos de nuestra hermosa niñez . Eramos unidas , nadie podía con nuestra unión...
Soñé que en la mesa habían 10 sillas ; que apenas nos podíamos escuchar ... escuchabas risas , veía amor... Yo no estaba sola , estaba con la vida , estaba muy feliz...
Hoy tuve un sueño... soñé cuánto yo reía , soñé que no tuve tiempo de extrañar . Soñé que la vida sólo era una y lo mucho que la tendría que disfrutar.
Hoy soñé contigo , soñé con mi pasado y soñé con el ayer... Aunque contigo no soñé , no te pude ver , mi felicidad era tan grande y apenas me pude acordar que exististes en mi ; la felicidad todo lo puede  y no me dió tiempo de llorar . Aunque no te ví en mi sueño ; pude ver que en mi presente no eras necesario , que la vida continuaba y había un mañana . No nos ibas hacer falta porque yo seria muy feliz sin tí ; eran tan sólo saber que podría vivir sin tí... 
Ayer tuve un sueño , fué el más hermoso que quisiera yo haber podido tener ; fué verme feliz y tan sólo fué estar con las personas que realmente me amaban y el no poderte ver en él... 



  


Saturday, May 1, 2010

¿Porqué los Hombres No Aman Como las Mujeres?



Buscando respuestas a mi pregunta , no le pude encontrar una simple contestación ; pero sí encontré más preguntas a mis respuestas.
Pienso que sí deben haber Hombres que amen como las mujeres y si los hay ... son muy pocos. Primero quiero definir cómo ama una mujer , según a mi entender. Cuando la mujer ama de verdad , ama sin medida , ama sin límites , ama sin esperar nada a cambio , ama con el alma , ama con deseo , ama con la verdad , ama con pasión , ama con alegría , ama sin pensar ; pero más que nada , ama con el corazón en contra de la razón...
El Hombre en cambio ama con la razón , sabe cuando hay límites , sabe cuando decir No , sabe cuando escuchar y cuando No ; sabe no tolerar cuando no debe tolerar , sabe que el mundo gira alrededor del sol , sabe que cuando se acabó el amor ... se acabó. En fin , el Hombre sabe cuando su corazón deja de amar y lo peor de todo , sigue su vida como si nada pasó y vuelve amar sin mirar hacia atrás .
Yo me pregunto... ¿De dónde sacan tanta fortaleza y nos dejan amandonos?¿Cómo es que pueden ser hoy lo que no eran ayer?¿Cómo ya hoy no recuerdan lo que un día fué? ¿Cómo es hoy te dejan de amar y ya mañana aman a otra?...
Realmente no lo sé ; no me imagino qué será , según dicen ; un Hombre cuando deja a una Mujer al momento no siente absolutamente nada , pero al pasar más de tres semanas es que comienza a extrañar y es cuando empieza a sentir la ausencia . ¿Será esto cierto? Realmente soy mujer y no lo puedo confirmar . En cambio , la Mujer herida , lo siente al instante , al momento y cómo sufre su ausencia! . Esperando una llamada , esperando que pase por su casa , esperando un perdón sin explicación y quizás nada , sólo volver a empezar. Pero cuando ya pasan más de dos semanas y sin saber de él , a veces no lo es suficiente , pueden pasar meses , días y años . Pasa el tiempo y al corazón herido ya la ausencia no le duele más , aprendemos a vivir y más que nada , aprendemos a vivir en soledad .
¿Porqué una Mujer deja de ser ella por un Hombre? ¿Porqué algunas de nosotras las Mujeres dejamos todo por un Hombre?¿Porqué no podemos entender que sí podemos cambiar el físico de un Hombre , pero jamás su interior?¿Será cierto que el Hombre sí puede modificar su conducta , pero nunca cambiarla? Realmente no lo sé ...    
Son demasiadas mis preguntas y quizás nunca les encuentre la contestación correcta ; hoy ya la mujer no es como ayer , el Hombre ha hecho con el tiempo , que ésta sea fuerte y tenga siempre su sexto sentido alerta . Algunas , luego de que les pagan mal , van en busca de su venganza y practican el dicho "Lo que no es igual , no es ventaja...-ET" ; otras , se quedan aguantando infidelidad tras infidelidad ; otras siguen hacia alfrente sin mirar hacia atrás y otras lo sufren en silencio con deseos de gritar , de actuar , de vivir y de darse a respetar .
En fin , sólo puedo decir que no todos son iguales , pero a la larga o a la corta algunos lo serán ; pero lo que sí estoy segura es que muchas veces sin ellos , no podemos vivir.










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Tuesday, March 16, 2010

Do You Really Think That "The Customer Is Always Right?"





The phrasse "The Customer is Always Right?" was originally coined by Harvy Gordon Selfridge ; the founder of "Selfridge's" a Department Store in London. This phrase is typically used by business to: Convince customers that they will get good service at this company and to convince employees to give customers good service.
I personally don't think that they are always right ; and thinking that they are always right is wrong. Most of the times makes employees unhappy because you have to value your employees first; if they think that you won't support them when a customer is out of the line , even the smallest problem can cause resentment. Of course , there are plenty of example's of bad employees giving lousy Customer Service , but trying to solve this by declaring the customer "always right" is counter-productive.
It gives abrasive customers an unfair advantage and using the slogan ; abusive customers can demand just about anything. This makes the employees' jobthat much harder when trying to rein them in. Sometimes customers are bad for your business and  one's of the results is that can cause worst customer service. You have to put your employees first and they will be happy at work. Employees who are happy at work give better customer service because they care about other people , including customers ; they have more energy and they are happy , meaning they are more fun to talk to and to interact with  and they are more motivated.
On the other hand , when the Company and management consistently side with customers instead of with employees , it sends clear message that employees are not valued , that treating employees fairly is not important. When this attitude prevails , employees stop caring about service .







What You Can Do and How You can Deal with Angry Customers?

  • Always Say Sorry - It doen't matter if you are in the wrong or not. Just saying sorry you can go along way to pacifying an upset client. If you believe it's not your fault then by all means  don't apologize for the problem instead apologize for the fact that they are not happy with the product or service.

  • Ask them for an explanation - No matter what they say , don't answer back , now is the time to listen carefully and take notes.

  • Make it right - Take each of the issues you've noted in turn and resolve them , where there's an obvious solution ; just do it! Where the solution is not so simple firstly say sorry. Then ooffer the customer something as compensation . Is the customer not happy with your offer , or you can't think of a suitable offer , ask the customer what they would like you to resolve the situation.

  • Make sure they are happy

  • Follow through

  • Offer them a reason to come back

  • Improve - Evaluate how you can improve your business so you don't get the same complaint again , then make the change.
Do You think that the Customer is always right? Why? How you deal with angry customers and how you deal with them?

lizlebron8@msn.com





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Monday, March 1, 2010

Nations Restaurant News - Going Green

Nations Restaurant News - Going Green

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Tuesday, February 2, 2010

La Amiga Que Una Vez Tuve

-Sorry , but this Article had to be written in Spanish , Please use the Google Translate for Translation.
-Los acentos en las vocales fueron omitidos para facilitar la traduccion al ingles



Tratando de poner mis cosas en orden , recorde que tuve una amiga... Una Amiga de años  que en las buenas y en las malas siempre estubo ahi. Una Amiga a la cual le conte mis alegrias y mis tristezas , mis fuerzas y debilidades en la vida . A pesar que estubo conmigo tantos años sin estarlo , su paso fue muy corto por mi vida. Reimos .... Cuanto nos reimos !!! De las cosas buenas que nos pasaron y de las malas tambien.
Gracias a ella volvi a creer en la a mistad , fue mi ayuda cuando mas la necesite ; fue mi fuerza cuando pense que jamas la volveria  a tener...
Si , esa es mi amiga ... fuerte como un roble , pero fragil como la hoja . Yo con tan solo decir que algo me hacia falta y ella sin pensarlo estaba ahi , buscando la manera para poderme resolver mi problema sin poder ; brindandome siempre su apoyo. Aunque yo pense que me podia entender , no fue asi. Aunque supe que la soledad era mala amiga y mala compañera ; no se lo adverti. Ella... Mi Amiga ; se dio cuenta sola... Ella vio que de tantos amigos que tenia , no tenia ninguno y fui yo quien pague. Ella sin pensar y sin querer , ya hoy no es mi Amiga.
Ella ; Mi Amiga ; algun dia entendera que la menos que debio pagar fui yo . Que aunque la Cenicienta solo exista en un cuento de Hadas ; ella se equivoco... Yo no pude entender , que tener prioridades en la vida , afectaria a los demas.
-Pero si... Un dia tuve una amiga , una Amiga a la cual siempre extrañare y le deseo lo mejor. Yo se que ella sabe que se equivoco , pero como en la vida tu eres esclavo de lo que dices y dueño de lo que callas ; lamentablemente hablo sin el corazon. Ella se dara cuenta ; mi amistad hacia ella fue siempre sincera , sin esconderle nada ; jamas hubiera sacado provecho de ella y de nuestra bonita amistad ; con el tiempo lo vera.
Ay de quienes dicen que un amigo es un peso en el bolsillo  ; en cambio ella jamas lo fue...


Mucha suerte en tu camino ; siempre mis buenos pensamientos para ti . Gracias le doy a Dios por haberte puesto en mi camino y por haber sido una gran Amiga . Gracias por hacerme recordar en tu ausencia de que esa amiga a la cual una vez tuve y la llame Mi Amiga ... Fuistes Tu.



                                                                  lizlebron8@msn.com








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Wednesday, January 20, 2010

From My Backyard

The Caterpillars ... eating the tree


Today I was in the yard of my house ; I had big desires to enjoy the sun ; it was so wonderful today , after it has been raining all week. To my surprise, I noticed that my favorite tree had been invaded by caterpillars and worst of all ... had eaten must of the leafs and the beautiful white flowers. I began to think and understand that those caterpillars with dark colors and bright yellows details, which later will be converted into beautiful butterflies needs to eat and to be prepared to next step in their life. The tree leafs' will grow again and the caterpillars will become free butterflies. 
This reminded me , that is just like in life as I compared them like the colon cancer that my mother suffers from that today and throughout this recovery process, thanks to chemotherapy. To my understanding the cancer is so, once it arrives is like eating you ; goes on and on until you realize that something is wrong in your body or the Doctor gives you the awfull news. This is why I compares the cancer with them , and the caterpillars have already been fought and the beautifull butterflies have taken a big step in life. They later fly aimlessly and are free in life ...

This is a Beautifull Orchid


This is the way My Mother feels today ... free , with increasing difficulty that gives the chemoterapy , but rather positive because this process soon be over. Perhaps , they don't have nothing in common (caterpillar & cancer) but , I do it in a symbolic way. She had her chemoterapy today and is the number five and are 12 in total. She is strong, and today came with a little discomfort, but she said that she feels blessed, because the chemoterapy has given her a big hungry and I take it as fairly positive.




The caterpillars can be like that I think , a cancer that is eating you inside, but the butterflies, make me think that this is how is this cancer in my Mother ;in process of change to make her free! Not to make her life difficult during this difficult process ; Is the way to let her live 60 years more.
Mother I love you and thank you for the gift that you give me everyday of having you next to me.



A Beautifull "Trinitaria" Tree




                                                                                                                                         

Monday, January 11, 2010

The Benefit To Please A Guest

Here... thinking in my corner, I began to remember good things about being a waitress and the good things about  working in a restaurant. But like everything ... has its pros and cons ... The Pros are more than cons, and I love to be working with customers and the hospitality industry ; that is the factor to be helpful or to please a guest. The Cons ... for me , everything is fine until we reached the tip ... this is just my opinion, I think that tipping is a kind of appreciation which the client gives to the waiter for having served satisfactorily. Consider the 15% ... is only a starting point, a bad service would be deducted on the way to zero if necessary, while the excellent service of high quality can be always higher.

To me good service should be rewarded and poor service should be punished. This always involves the Manager, Assistant Manager and Coach of the waiters, which is responsible to train them. But I always wondered: Why do you want to work in the service industry if you don't like to serve the guests? I really do not know. They are those who want to be waiters and complain when they have tables or do not want to attend and to top it complain that they don't receive the 15% tip or more. I really do not know, are people who can not provide excellent service and are always complaining ... It feels so good when you give a high quality service to your customer, and every time that they visit your workplace they will still ask you.

The 15% gratuity is and has become a sort of cultural tradition, that's not everybody follow, either because it's more money that has to leave to the restaurant or because they never worked in the service industry which can not recognize the work of a waiter to satisfying all your customer needs before serving. I always give the benefit of the doubt to the waiter, if food is not satisfactory or if it is, but their service is good, at least get 15%. Sometimes the waiter thinks, from their point of view: that a tip should be mandatory "But where would the service if this be so? Will miss the excellent service and high service if tipping is compulsory? It's a very difficult question to answer, because those who beneficial were the waiter and not the restaurant.

Finally, the most important thing to see and make me happy was always to see my client that always asking for me to serve them and it always made me feel great! The tip, while important, is the least confident thing that the waiter have to worry when the service is always excellent. As a waiter in the food & beverage industry , you always have to think positive, not for selling or sell them because it is most expensive on the menu, but always listen to your client. Please him always, because at the end , you are the one who's going receive a good reward ...





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Sunday, January 10, 2010

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